Co to jest ePUAP?

ePUAP to skrót pełnej nazwy Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej.
Platforma ta umożliwia kontakt z poszczególnymi urzędami w celu załatwienia spraw formalnych bez konieczności wychodzenia z domu.
Dodatkowo ePUAP pozwala na bieżące sprawdzanie statusu swoich wniosków oraz daje możliwość odbierania i wysyłania korespondencji.

Do urzędów obsługiwanych przez Elektroniczną Platformę Rejestracyjną należą:
-samorządy (także urzędy i gminy),
-Urzędy Stanu Cywilnego,
-Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
-Narodowy Fundusz Zdrowia,
-Urzędy Skarbowe,
-Krajowy Rejestr Karny,
-Urzędy Pracy,
-Rejestr PESEL,
-Rejestr dowodów Osobistych.

Aby skorzystać z platformy wystarczy jedynie wybrać dotyczącą Cię sprawę, wypełnić odpowiedni wniosek, podpisać go i wysłać.
Aby jednak móc skorzystać z ePUAPu konieczne jest posiadanie numeru PESEL, a także posiadanie konta na danym portalu. Jeśli spełniasz te wymogi wystarczy już jedynie dostęp do Internetu by móc w każdej chwili zacząć swoją aktywność.